onsdag den 7. december 2011

Syg verden.

Jeg synes det er helt utroligt, jeg har nu efter nogle måneder, stødt på video'er gang på gang omkring folk der bliver svinet til, på grund af de enten har et bestemt navn, hænger ud med nogle som er yngre end dem selv, ældre end dem selv, har et forkert udseende, har en korkert stil og en forkert seksualitet.


Men som man jo også ser i folkeskolen, så deler eleverne sig automatisk op i forskellige typiske grupper. Der hvor jeg gik havde vi blandt andet fodboldspillerne, emoerne, nørderne, de populærer piger, de mindre populærer og de sorte får. Jeg var dog blandt en af de sorte får. Men det jeg ikke forstår det er hvorfor folk rækker ned på andre bare fordi de ikke er som en selv? Altså, det har selvfølgelig noget at gøre med at den dag i dag, der er mange bange for det de ikke ved noget om, blandt andet fordi de ikke ved hvad de vil kunne gå ind til, om de hovedet ville blive accepteret osv. Og blandt de årsager, kan der ske det at mange rækker ned på dem for at hæve sig over det ukendte.


Men det giver også i visse tilfælde den effekt at de bliver hævede over dem, men i andre tilfælde bliver det lige omvendt, hvor det ender med at de viser hvor svage de selv er, selvom de ikke vil indrømme det. Jeg ved så meget at jeg har altid været mig selv uanset hvad, og det burde i andre også være, i skal ikke tage jer af hvad andre siger omkring jer. For mange gange er det fordi de er jaloux på jer, fordi i tør være jer, og de ikke gør.


Men jeg kan bare ikke forstå hvad problemet er i at man skulle hænge ud med nogle som er 4-5år yngre end en selv? Jeg har selv et par venner som er det, men det gør dem jo ikke anderledes? Og mange gange er det sådan at man er venner med nogle som er det, fordi man deler de samme interesser, holdninger, meninger osv i livet. Og fordi man som regel er på bølgelængde hvad angår mentalitet. Men uanset hvordan man er, burde man blive accepteret. Jeg ved så meget at jeg støtter op omkring enhver som bliver rækket ned af andre fordi de mener de er bedre, men nej det er de ikke. Det er dem som er de svage og ikke os andre. For vi kan sige fra og tale for os selv, mens de skal bruge støtte fra alle deres venner og kommer med tomme trusler osv. Jeg synes ærlig talt det er en syg verden vi er kommet i.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar